Schimbarea la locul de muncă / Change in the workplace

“Condu schimbarea, nu o gestiona” spunea Peter Druker. Acesta este un sfat foarte bun pentru persoanele aflate în poziții ce presupun inițierea schimbării în organizații. Dar există situații în care nu trebuie să inițiem schimbări noi ci să le gestionăm pe cele lansate deja. Din acest punct de vedere schimbarea trebuie gestionată la fel cum trebuie condusă.

Managementul schimbării

“Condu schimbarea, nu o gestiona” spunea Peter Druker, cel care este considerat părintele managementului modern. “Nu gestiona schimbarea – inițiaz-o înainte de a fi nevoit” spune Jack Welch, mult admiratul fost director general al General Electric. Acestea sunt sfaturi foarte bune pentru persoanele aflate în poziții ce presupun inițierea schimbării în organizații. Într-o anumită măsură avem cu toții această responsabilitate indiferent de rolul nostru. Dar există situații în care nu ni se cere să inițiem și să conducem schimbări noi ci să le gestionăm pe cele lansate deja.

Acest lucru înseamnă să ințelegem că schimbarea este astăzi un lucru obișnuit, să fim pregătiți, să o acceptam, să o așteptăm și să o anticipăm. Acest lucru mai înseamnă să recunoaștem oportunitațile, să ne implicăm, să comunicăm, să contribuim, sa fim motivați și să-i motivăm pe ceilalți, să ne adaptăm la schimbare și să ne schimbăm pe noi inșine. Și mai înseamnă să participăm împreună la proces și să ne bucurăm de beneficiile sale.

Mentalitatea, procesul și aptitudinile

De multe ori managementul schimbării implică trei aspecte. Primul este mentalitatea, al doilea este procesul, iar al treilea este reprezentat de aptitudini. Programul de instruire “Schimbarea la Locul de Muncă” acoperă toate aceste aspecte. El furnizează participanților oportunitatea de a explora, înțelege și dezvolta aceste domenii în scopul de a fi mai bine pregătiți pentru a iniția și a contribui la schimbările din cadrul organizației lor.

Programul oferă participanților modalități eficace de învățare și dezvoltare personală: de la auto-evaluare la studiu, de la activități individuale la interacțiuni de grup, de la experimentare la schimbul de opinii și idei.